Ahmed Moustafa: Will the role of major media institutions end?

18217436_10155336721646055_127461894_n

model 14

ibrahim

Ахмед Мустафа: Закончится ли роль крупных медийных институтов?

Это был вопрос, заданный моим дорогим другом г-ном Ибрагимом аль-Сайедом, старшим редактором RT Arabic Network, который удивлен некоторыми журналистами и другими, которые стремятся работать в крупных новостных организациях – и он определил, что, возможно, 10 лет позже их роль закончится.

أحمد مصطفى: هل سينتهي دور المؤسسات الإعلامية الكبرى

كان هذا هو السؤال الذي طرحه العزيز ا ابراهيم السيد احد كبار المعدين في شبكة روسيا اليوم العربية وانه يستغرب من بعض الإعلاميين وغيرهم الذين يلهثون للعمل بمؤسسات صحفية كبرى – وحدد انها ربما بعد 10 سنوات سينتهي دورها؟

Ahmed Moustafa: Will the role of major media institutions end?

This was the question posed by my dear friend Mr. Ibrahim al-Sayyed, a senior editor in RT Arabic Network, who is surprised by some journalists and others who are eager to work for major news organizations – and he has determined that perhaps 10 years later their role will end.

Я очень любил эту умную презентацию – и потому что я заинтересован в средствах массовой информации и их роли в силе экономики и стратегии, а затем в политике – я ответил следующим образом:

أعجبني جدا هذا الطرح الذكي – ولأني أهتم بالإعلام ودوره في قوة الإقتصاد والإستراتيجية ثم السياسة – فأجبت كالتالي:

I was very fond of this smart presentation – and because I am interested in the media and its role in the strength of the economy and strategy and then politics – I replied as follows:

Работать в большой медиа-организации было бы неплохо. Если у вас есть новая идея, например, связать виртуальные медиа с экономикой страны, но чтобы быть традиционным в ваших идеях, есть триллионы докладчиков, редакторов, продюсеров и у них нет шансов.

العمل في مؤسسة اعلامية كبيرة سيكون شيء جيد في حال لو لديك فكرة جديدة على سبيل المثال تربط الاعلام الإفتراضي بالإقتصاد الخاص بالدولة، اما أن تكون تقليدي في أفكارك فهناك تريلليون مقدم برامج، ومعد، ومنتج فلا مال لديك.

Working in a large media organization would be nice. If you have a new idea, for example, to link virtual media with a country’s economy, but to be traditional in your ideas, there are trillions of TV presenters, editors, producers and they have no chance.

У крупных предприятий есть один или несколько крупных веб-сайтов, которые могут помочь в разработке новой идеи, которая является добавленной стоимостью – рынок предназначен только для привилегированных, а не для традиционалистов – это моя точка зрения.

المؤسسات الكبيرة لها موقع أو عدة مواقع إلكترونية كبيرة يمكن أن تساعد في تطوير فكرة جديدة تشكل قيمة مضافة – السوق فقط للمميزين وليس التقليديون – هذه وجهة نظرى.

Large enterprises have one or several large websites that can help develop a new idea that is an added value – the market is only for the privileged and not the traditionalists – this is my point of view.

Так же как и идея финансирования наиболее важных факторов, от спонсоров или сторонников крупной медийной организации – или она сделает доступ к информации или статьям, фотографиям или видео за деньги – тема, конечно, интересная и нуждается в длинное объяснение.

وايضا فكرة التمويل من اهم العوامل من الرعاة أو الداعمين للمؤسسة الإعلامية الكبرى – أو أنها ستجعل الحصول على معلومات أو مقالات أو صور أو فيدوهات بمقابل مادي – الموضوع طبعا شيق يطول شرحه –

And also the idea of ​​funding from the most important factors, from the sponsors or supporters of the major media organization – or it will make access to information or articles or pictures or federations in exchange for money – the subject of course interesting and needs long explanation.

Поэтому, почему я придерживаюсь другой точки зрения – крупные медийные институты не остановятся, если они получат новые идеи – потому что они останутся крупными институтами, такими как бренды, которым доверяет большинство людей, и я не буду приводить примеры, которых следует избегать реклама или продвижение. оказание услуг. определенный бренд.

فانا اختلف في وجهة نظري – المؤسسات الكبرى لن ينتهي دورها بشرط افكار جديدة – لأنها ستظل مؤسسات كبرى، مثل العلامات التجارية، يثق فيها غالبية البشر ولن أعطي امثلة لكي لا يكون هناك اعلان أو ترويج لعلامة ما –

Thus why my point of view is different- big institutions will not end up with new ideas – because they will remain big institutions, like brands, where most people trust and I will not give examples so that there is no advertising or promotion of a certain brand.

Кстати, крупные медиа-сети, такие как RT, Россия 24 и другие могут организовать форум по этой важной теме.

على فكرة، يمكن للشبكات الإعلامية الكبرى مثل آر تي، روسيا 24 وغيرها أن تنظم منتدى عن هذا الموضوع المهم.

By the way, large media networks such as RT, Russia 24 and others can organize a forum on this important subject.

Ахмед Мустафа
Директор Азиатского центра исследований и перевода
Член CODESRIA и группа стратегического видения
Россия и исламский мир
Mob: +79261536861

Ahmed Moustafa
Director of Asia Center for Studies and Translation
A Member of the CODESRIA and Group of Strategic Vision 
Russia and the Islamic world
Mob: +79261536861

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s